• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Gymnasiernes Klimahandledag

22. september 2023 @ 8:00 - 17:00

Icebear 2199534 1280

I dag skal vores 1g og 1hf elever deltage i Gymnasiernes Klimahandledag.

Klima og bæredygtighed fylder i gymnasieelevers bevidsthed. Nogle er glødende optaget af at redde kloden, andre er tynget af klimaskam eller er generelt bekymrede for fremtiden.
Med Klimahandledagen viser vi en vej frem og giver håb. Der er meget, vi kan gøre, for at gøre kloden til et grønnere og renere sted – særligt når vi gør det sammen med andre. Og når vi går sammen på tværs af landet og på tværs af årgangene, kan vi gøre endnu mere.
På klimahandledagen kan der både være fokus på faglig fordybelse i fx problematikker omkring cirkulær økonomi, energiformer eller biodiversitet, man kan slippe kreativiteten løs og lave nye kreationer af gamle materialer, skrive sange, digte eller debatindlæg om klimaet, eller man kan indgå i meningsfulde samarbejder med lokale virksomheder og ngo’er.
Kun fantasien sætter grænser, og det enkelte gymnasium sammensætter selv sin klimahandledag ud fra elevernes ønsker og de lokale forhold.

Dato:
22. september 2023