Img 20230915 083831
15. september 2023

Idrætsdag

By Susanne Lipka

Hvor møder Barbie en brun bjørn?

– til idrætsdag på Hvidovre Gymnasium og HF!

Idrætsdag med udklædning er en af de store traditioner på Hvidovregymnasium og HF, som både elever og lærere glæder sig til. Hvert år går det løs en fredag i september, og det er (næsten) altid er godt vejr. I år startede vi med en bokserdans ført an af idrætslærerne som opvarmning til dagens sportslige discipliner. Der var fodbold og volley, høvdingebold og ultimate, men også de mere snurrige som trillebold og kortstafet var på programmet.

Udklædningerne spændte vidt fra dyrene i Zoo med en lærer som dyrepasser, over alverdens flag og roligans, til det Barbie og Kens pink univers i plastic. Ind imellem dem kunne man få øje på Minnie Mouse, alias rektor Tania Sheik Larsen.

I år havde Klar Livet, som rådgiver unge i Hvidovre og Vallensbæk om sundhed, samt Ungeliv, der har fokus på unges trivsel, fundet vej til skolen. Hos Klar Livet blev eleverne sendt gennem en forhindringsbane iført et par ”alkobriller”, der gjorde det rigtig svært at gå lige, binde knuder op – for slet ikke at tale om at lægge puslespil. Hos Ungeliv stod den på quiz og legen ”skab ord med kroppen”, som krævede samarbejde og lidt gulvplads Traditionen tro sluttede dagen med stafet for alle klasser på boldbanen – og derefter kåring af vinderne i hver enkelt disciplin til høj humør, musik og klapsalver i kantinen. Og prisen for dagens bedste udklædning? Den gik til en af vores nye 1.g-klasser, gf4, som vandt billetter til en valgfri kamp på Brøndby Stadion for hele klassen. Stort tillykke!