20230427 141053
28. april 2023

Fællesskab og handlekraft

By Alice Nielsen

D. 27. april var det national Klimahandledag (Concito og DeltagerDanmark) og det blev naturligvis også markeret på HVG.

Alle skolens STX- og HF elever deltog i det smukke solskinsvejr.

Der blev bl.a. plantet træer i skovhaven, bygget insekthotel, plantet krydderurter i den nye plantekasse lavet af genbrugstræ ved kantinen, taget billeder af alt det grønne vi har på skolens område, skrevet klimadigte, tænkt over hvordan man kan gøre studieture grønne/miljøvenlige, snakket nudgingkampagne til bedre affaldssortering, lavet bæredygtig mad med alle varianter af brændenælder (i suppe, pesto og humus). Som afslutning på dagen formulerede alle workshops HvGs Klimaløfter.

En fantastisk eftermiddag på HvG i Fællesskab & Handlekraft skabt efter brainstorm i skolens HvGRØN-udvalg.