Thumbnail Img 20230306 095911
6. marts 2023

Gave fra Ejner Christian Christensens fond / KBH Vestegns Politi og ACT ON !T

By Alice Nielsen

Fonden har i år valgt at støtte ACT ON !T med 11 “shows” med Jacob`s historie om misbrug, og Hvidovre Gymnasium & HF har fået et “show” i gave fra fonden, da skolens elever aldersmæssigt er i målgruppen.

Skolens 2.g og 1. HF klasser var samlet i salen og lyttede interesseret til Jacob`s historie om misbrug og om hvordan livet kan ændre sig “bare fordi man lige vil prøve at ryge hash en fredag aften”

Om fonden

Ejner Christian Christensen boede i Ishøj og testamenterede bl.a. ejendomme til Københavns Vestegns Politi. Midlerne fra fonden skulle derudover også gå til bekæmpelse af narkohandel.

Det er med dette for øje, der er etableret en fond til uddeling af legater i overensstemmelse med Ejner Christian Christensens ønske.