Img 8795
28. februar 2023

2.g på studietur til Dublin

By Susanne Lipka

I søndags drog alle 2.g-elever på studietur til Dublin, og de har allerede set og oplevet en masse.

De har været på besøg på EPIC, et museum om Irlands emigrationshistorie. De så også skibet The Jeanie Johnston, som fragtede flere tusind irere over Atlanten – uden at én eneste omkom på vejen. Imponerende, når man tænker på at det normalt var op til halvdelen af passagererne på et “coffin ship” der ikke klarede turen.

Eleverne har holdt oplæg for hinanden om bl.a. James Joyce (“The Prick With The Stick”) og Oscar Wilde (“The Fag On The Crag”).

Lidt natur har eleverne også set; Glendalough i Wicklow Mountains er et naturskønt sted med ruiner af et kloster fra det 6. århundrede. Og flotte udsigter.