20221207 141904
7. december 2022

3z bio A i Zoologisk Have

By Susanne Lipka

Under overskriften ‘Hjernen og angst’ besøgte 3z Bio A-holdet onsdag d. 7/12 Zoologisk haves skoletjeneste for at blive klogere på hvordan krop og hjerne reagerer, når vi udsættes for ting, som vi synes er overraskende, ubehagelige, uventede eller grænseoverskridende i en eller anden form. Amanda og Emma fortalte om koblingen mellem vores sanser og hjernens ubevidste dele, især overlevelsesprogrammer, inden forsøgene gik i gang. 3 af eleverne fik monteret en pulsmåler, inden de enten skulle møde en stor fugleedderkop eller en kongepython-slange. Hvis de turde, måtte de derefter gerne røre og/eller tage dyret op i hånden – hvilket det endte med at de alle 3 gjorde! Pulsmålingerne undervejs kiggede vi på til sidst, inden de øvrige elever fik mulighed for også at håndtere dyrene – fedt! En super dag med kæmpe præstationer og en god praksiskobling til vores teori fra biologitimerne!